• page-cover-seat

Domáce zadosťučinenie, IMPA Rally Bratislava

Na domácu súťaž si náš tím počkal dva mesiace a boli sme zvedaví, ako sa dlhá pauza v kalendári slovenského šampionátu prejaví na našom výkone. Po predchádzajúcej rally dvoch krajín Šalgó – Gemer sme sa opäť povenovali nastaveniu auta, výmene niektorých menších súčastí podvozka a vylepšeniu brzdového systému, čím náš špeciál Citroën C2 S1600 získal väčšiu presnosť pri jazde aj brzdení a väčšiu stabilitu. Nezanedbateľným výsledkom cenných testovacích kilometrov bolo aj zistenie, že auto je v dobrej kondícii, Jaro sa naň môže stopercentne spoľahnúť a ďalšie rezervy už musíme hľadať v sebe.

S týmto odhodlaním vyrazila naša posádka Jaro Homola – Alex Štefuca na tréning bratislavských rýchlostných skúšok, ktorých síce nebolo veľa (3), zato poskytovali kompletnú rozmanitosť povrchov a charakterov. Od zamotaného mestského okruhu s nie práve najpríjemnejšími prechodmi cez chodníky, cez extrémne rýchly prejazd horským priesmykom Pezinská Baba až po typickú úzku rýchlostnú skúšku Borinka, ktorá okrem rýchlych úsekov a ostrých zákrut hrozila aj šmykľavým povrchom.

a 007 homol

Program súťaže nebol teda náročný na tréning – veď ešte aj skúška v Bornike bola skrátená na čosi vyše 8 kilometrov, no v praxi sa ukázalo, že tieto trate boli oveľa technicky náročnejšie a nebezpečnejšie, ako sa spočiatku zdalo. Dôkazom bolo aj množstvo áut bezradne odstavených pri trati. Ich posádky sa so súťažou príliš zavčasu rozlúčili, čím sa rapídne zužovalo pôvodne 60 členné štartové pole. Aj v našej triede A6 sme takto prišli o viacero kvalitných konkurentov, no stále ich zostávalo dosť na to, aby sme o záverečné umiestnenie na stupňoch víťazov bojovali doslova až do poslednej skúšky. Po opatrnejšom začiatku (to je pri takej dlhej prestávke pochopiteľné) sme sa však už oveľa rýchlejšie dostávali do tempa, a v štartovom poli sme si našli dvoch priamych konkurentov, s ktorými sme si neustále menili miesta. Rýchla francúzska dvojica Viana - Galmiche na Citroëne C2 R2 bola našou veľkou motiváciou, aj keď Francúzi nemôžu byť klasifikovaní v slovenskom šampionáte.

a 004 homol

Po predposlednej skúške už strácali na nás dve desatiny sekundy (!!), a v snahe predbehnúť nás v závere súťaže spravili chybu a razom stratili pol minúty. Dvojica Vlček - Ernst z Českej republiky spočiatku veľké nebezpečenstvo nepredstavoval, no ako sa nová posádka zoznamovala, ich časy boli stále nepríjemnejšie. V cieli sme mali k dobru už len 6 sekúnd, čo pri celkovom čase takmer jedna hodina je naozaj tesný výsledok. Nakoniec to teda bolo o jednu vzácnu priečku lepšie ako na májovej súťaži v Prešove, kde sme zostali stáť tesne pod stupňami víťazov. Vďaka bezchybnej jazde, výborne pripravenému autu a nesporne aj pri troche šťastia sme si opäť mohli vychutnať radostný okamih pri preberaní pohárov. Aj vďaka našim vytrvalým priaznivcom. Ďakujeme!

a 003 homol

Výsledky Rally Bratislava:


  • 3. miesto v triede A6
  • 11. miesto v absolútnom poradí

Video: IMPA Rally Bratislava 2009, onboard


Fotografie: Rally Bratislava 2009


Bookmakers bonuses with gbetting.co.uk website.